Här hittar du svar på många vanliga frågor om frakt & leverans.

Hur skickas min beställning?

Vi anlitar normalt DHL som speditör och din order kan levereras som paket, gods eller på pall, beroende på storlek.
När vi mottagit din order får du ett bekräftelsemail med  sökbart sändingsnummer.

Du får en avisering via sms, post eller tel när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste DHL service point eller är på terminal innan utkörning.

Varor som skickas som gods eller på pall körs normalt direkt till utsatt leveransadress om ej annat avtalats.

Leveranstid

När din beställning kommit in packas och skickas ordern normalt under samma dag om ordern lagts innan kl 12, dagen efter om senare.

Vid längre väntetid pga att varan inte finns på lager eller annan anledning kontaktar vi dig.

Du får ett sändningnummer så snart upphämtning är bokad och kan följa paketet under fraktens gång.

Hur lång tid har jag på mig att hämta paketet?

Paket ligger normalt kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det automatiskt returneras till oss. Ej utlösta paket debiteras med en avgift för att täcka fraktkostnad och hantering.

Denna avgift uppgår normalt till 150kr inkl moms.

Returnera?

Du har 14 dagars full returrätt på obrutna varor.

Returfrakt betalas av konsumenten.

Du returnerar den som ett postpaket(inte postförskott eller rek eller till ombud) tillsammans med en kopia på din orderbekräftelse till:

Pingens
Bergsgatan 116
83296 Frösön